Porządek obrad
2.
Przyjęcie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach Radnych.
5.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności międzysesyjnej.
6.
Przedstawienie raportu o stanie Gminy Opole Lubelskie za rok 2023.
7.
Debata nad raportem o stanie Gminy Opole Lubelskie:
8.
Głosowanie w sprawie udzielenia Burmistrzowi Opola Lubelskiego wotum zaufania.
9.
Ocena wykonania budżetu gminy za rok 2023:
a)
rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza z przebiegu wykonania budżetu gminy Opole Lubelskie za 2023 rok, informacji o stanie mienia komunalnego za 2023 rok oraz informacji z wykonania planu finansowego Opolskiego Centrum Kultury za 2023 rok,
b)
odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za rok 2023,
c)
rozpatrzenie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego za 2023 rok,
d)
dyskusja nad wyżej wymienionymi sprawozdaniami,
e)
podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego za 2023 rok wraz ze sprawozdaniem Burmistrza Opola Lubelskiego z wykonania budżetu gminy za 2023 rok,
f)
odczytanie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Opola Lubelskiego za 2023 rok i opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium,
g)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Opola Lubelskiego z tytułu wykonania budżetu Gminy Opole Lubelskie za 2023 rok.
10.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę LVI/469/2023 z dnia 27 czerwca 2023 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Opole Lubelskie.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie programu osłonowego pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej położonej w Opolu Lubelskim przy Al. 600-lecia, na okres 10 lat.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy lokalu użytkowego położonego w Ludwikowie, na okres 10 lat.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej położonej w Opolu Lubelskim przy ul. Długiej na okres 10 lat.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVI/340/2018 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia na terenie gminy Opole Lubelskie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży jak i zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały numer XXVI/173/2013 z dnia 22 marca 2013 r. w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Opole Lubelskie na 2024 rok.
19.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Lubelskiemu w zakresie opracowania dokumentacji projektowej na zadanie pn. „Budowa obwodnicy Opola Lubelskiego – etap I – droga wojewódzka Nr 824”.
20.
Sprawy różne i wolne wnioski.