Porządek obrad
2.
Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.
3.
Złożenie ślubowania przez radnych.
4.
Przyjęcie porządku obrad.
5.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
6.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach Radnych.
7.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności międzysesyjnej.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania i ustalenia składów osobowych Komisji stałych Rady Miejskiej.
9.
Podjęcie uchwała w sprawie zmiany uchwały nr II/3/2024 z dnia 21 maja 2024 w sprawie powołania i ustalenia składów osobowych Komisji Stałych Rady Miejskiej
10.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania i ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania i ustalenia składu osobowego Komisji skarg, wniosków i petycji Rady Miejskiej.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia miesięcznego dla Burmistrza Opola Lubelskiego.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym najemcą kolejnej umowy najmu pomieszczeń znajdujących się w budynku położonym przy ul. Podzamcze w Opolu Lubelskim, na okres 3 lat.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej położonej we Wrzelowcu, na okres 10 lat.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie wykazu wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej położonej w Opolu Lubelskim przy ul. Kolejowej, na okres 10 lat.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany załącznika do uchwały określającej szczegółowy tryb i harmonogram opracowania projektu Strategii Rozwoju Gminy Opole Lubelskie na lata 2022 – 2027 z perspektywą do 2030 roku, w tym trybu konsultacji.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Opole Lubelskie na 2024 rok.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Opolskiemu w zakresie dofinansowania wykonania przebudowy ciągu drogowego dróg powiatowych: nr 2628L na odcinku o dł. 0,755 km, nr 2627L na odcinku o dł. 3,817 km oraz nr 2617L na odcinku o dł. 1,170 km, o łącznej długości 5,742 km.
20.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Lubelskiemu w zakresie opracowania dokumentacji projektowej na zadanie pn. „Budowa obwodnicy Opola Lubelskiego – etap I – droga wojewódzka Nr 824”.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Gminy Opole Lubelskie do Zgromadzenia Celowego Związku Gmin „PROEKOB” z siedzibą w Bełżycach.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego poprzez wniesienie wkładu pieniężnego do Opolskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Opolu Lubelskim.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr V/28/2019 z dnia 7 marca 2019 roku w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Opole Lubelskie.
24.
Przyjęcie dokumentu pn. „Sprawozdanie z działalności Centrum Usług Społecznych w Opolu Lubelskim za rok 2023”.
25.
Przyjęcie dokumentu pn. „Ocena zasobów pomocy społecznej”.
26.
Przyjęcie dokumentu pn. „Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2023- 2027 oraz działalności Zespołu Interdyscyplinarnego przy Centrum Usług Społecznych w Opolu Lubelskim w 2023 roku”.
27.
Przyjęcie „Sprawozdania z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023”.
28.
Przyjęcie stanowiska w sprawie szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych wystąpieniem przymrozków wiosennych i gradu na obszarze Gminy Opole Lubelskie.
29.
Sprawy różne i wolne wnioski.