Porządek obrad
2.
Przyjęcie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach Radnych.
5.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności międzysesyjnej.
6.
Przyjęcie dokumentu pn.: „Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Opole Lubelskie w roku szkolnym 2023/2024”.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za pobyt oraz maksymalnej wysokości opłaty za dzienne wyżywienie w Żłobku Miejskim w Opolu Lubelskim.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Opole Lubelskie z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok”.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie podtrzymania stanowiska w sprawie rozpatrzenia skargi na Burmistrza Opola Lubelskiego.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie przekazania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej, położonej w obrębie ew. 06 - Elżbieta, na okres 3 lat.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia opłaty targowej, zasad ustalenia i poboru opłaty w drodze inkasa oraz terminów jej płatności.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej zabudowanej, stanowiącej działki położone w Opolu Lubelskim przy ul. Fabrycznej oraz wyrażenia zgody na odpłatne obciążenie nieruchomości służebnością gruntową.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LIX/496/2023 w sprawie udzielenia dotacji celowej na lata 2024-2025 dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Świętej Trójcy Kluczkowice-Wrzelowiec na realizację zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
15.
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Lubelskiemu w formie realizacji zadania pn. „Wykonanie odwodnienia skrzyżowania drogi wojewódzkiej (ul. Józefowska) z drogą gminną (ul. Nowa) w Opolu Lubelskim”.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zarządzenia poboru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na rok 2025.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie Gminy Opole Lubelskie na rok 2025.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie Gminy Opole Lubelskie na rok 2025.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy Opole Lubelskie na 2024 rok.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
23.
Informacja Naczelnika Urzędu Skarbowego i Wojewody Lubelskiego o złożonych przez Burmistrza, Radnych, Urzędników oraz Kierowników Jednostek Organizacyjnych Gminy oświadczeniach majątkowych.
24.
Sprawy różne i wolne wnioski.